Poradna
Poradna pro zdravotně postižené a seniory
Kontakty:
Adresa: SNP 559, 383 01 Prachatice
telefon: 388 316 009, 602 273 257
Personální zajištění poradny:
Vedoucí služba a sociální pracovnice: Mgr. Bc. Daniela Werbynská Laschová, tel. 602 273 257
Administrativní a sociální pracovnice: Bc. Hana Malinovská, DiS.
Hodiny pro veřejnost poradny:
Pondělí 7:00 – 11:00 11:30 - 17:00
Úterý ZAVŘENO
Středa 7:00 – 11:00 11:30 - 17:00
Čtvrtek 7:00 – 11:00 11:30 - 13:30
Pátek ZAVŘENO
Kapacita služby: 1 klient v daný okamžik
Cílové skupiny
Základní i odborné sociální poradenství poskytujeme občanům se zdravotním postižením a seniorům. Doplňkovou cílovou skupinou jsou rodinní příslušníci a neformální pečovatelé - pečující osoby, které se o OZP a seniory starají. Naší cílovou skupinou jsou osoby od 19 let.
Poradna pro osoby se zdravotním postižením a seniory aktuálně poskytuje poradenství v následujících oblastech
- Podpora uživatelů v obtížné životní, resp. sociální situaci
- rada nebo podpora směřující k řešení nepříznivé sociální situace uživatele prostřednictvím vhodné sociální služby nebo dávky
- rada nebo podpora členům rodiny, neformálním pečujícím – pečující osoby, které se o OZP starají
- poradenství při podávání žádosti o příspěvek na péči nebo dávky pro osoby se zdravotním postižením
- podpora a doprovod při komunikaci s úřadem vedoucím řízení, resp. vyplácejícím příspěvek na péči nebo dávky pro osoby se zdravotním postižením
- Ochrana práv uživatelů sociálních služeb
- zprostředkování navazujících služeb a potřebných kontaktů
- poradenství při formulování potřeb a výběru vhodné sociální služby
- poradenství a doprovod při jednání s poskytovatelem sociální služby
- specifická podpora uživatelů při pochopení smyslu a textu smlouvy o poskytování sociální služby
- poradenství při řešení neshod a konfliktů mezi uživatelem a poskytovatelem služby
- poradenství ohledně výše plateb za sociální službu a platebních podmínek
- poradenství při uzavírání smlouvy o poskytování služby s fyzickou osobou – neregistrovaným poskytovatelem sociální služby
- poradenství v oblasti sociálních dávek
- Podpora v oblasti ochrany lidských práv a důstojnosti osob se zdravotním postižením
- ochrana práv uživatelů
- poradenství v oblasti způsobilosti k právním úkonům, hmotně právní a procesně-právní aspekty
- práva a povinnosti opatrovníka a postavení osoby zbavené /omezené/ způsobilosti k právním úkonům
- možnosti řešení případů diskriminace občanů se zdravotním postižením s využitím příslušné legislativy
- doporučení na instituce a organizace, které se podílejí na ochraně lidských práv občanů se zdravotním postižením
- poradenství v oblasti lidských práv a jejich ochraně, včetně platných mezinárodních dokumentů
- Podpora dalšího vzdělávání osob se zdravotním postižením a seniorů
- poradenství v oblasti vzdělávání občanů se zdravotním postižením
- poradenství v oblasti celoživotního vzdělávání osob se zdravotním postižením
- poradenství v oblasti dalšího vzdělávání seniorů
- Podpora nezávislého života a mobility osob se zdravotním postižením a seniorů
- poradenství při výběru vhodné rehabilitační nebo kompenzační pomůcky
- poradenství při nákupu vhodné kompenzační pomůcky – v zájmu uživatele
- zprostředkování kontaktu na půjčovnu kompenzačních pomůcek
- Ochrana práv spotřebitele se zdravotním postižením a seniorů
- pomoc při uplatňování reklamací u výrobků a produktů určených pro osoby se zdravotním postižením
- prevence komerčního zneužívání osob se zdravotním postižením – podomní prodej, výjezdní prodejní akce, neinformované změny dodavatelů energií, telekomunikačních služeb nebo zdravotního a jiného pojištění
- eliminace rizikových nabídek tzv. výhodných nákupů, služeb a úvěrů
Sociální službu neposkytujeme v oblasti trestního, rodinného práva a dluhové problematiky.
Poradna dále zjišťuje pomoc a doprovod:
- při sepsání žádosti nebo vyplnění tiskopisu při žádání o sociální dávky a příspěvky,
- při sepsání odvolání proti rozhodnutí nebo správní žaloby,
- při uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby.
Odborné sociální poradenství zahrnuje tyto úkony:
1. zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- předání kontaktu a informací o navazujících a alternativních sociálních službách v regionu, volnočasových a zájmových aktivitách,
- zprostředkování pomoci při řešení obtížné situace formou spolupráce a kooperace s příslušnými úřady a jinými subjekty.
2. sociálně terapeutické činnosti:
- poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálně právních předpisech,
- poskytnutí informace o základních právech a povinnostech uživatele, zejména v souvislosti s poskytováním sociálních služeb, o možnostech využívání běžně dostupných zdrojů pro zabránění sociálního vyloučení a zabránění vzniku závislosti na sociální službě.
3. pomoc při prosazování práv, zájmů a obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
- aktivní pomoc nebo doprovázení při řešení tíživé sociální situace,
- doprovod při jednání s úřady a jinými institucemi či poskytovateli,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím,
- pomoc při sepsání odvolání proti rozhodnutí, námitek nebo správní žaloby,
- poradenství při uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby,
- pomoc při vypsání tiskopisů, žádostí a formulářů.
4. činnosti poskytující podporu pečujícím a činnosti, které spočívají v nácviku dovedností pečujících osob pro zvládání péče o osoby závislé na jejich pomoci
Úhrada za služby
Služba je poskytována uživatelům bezúhrady.
Informace pro zájemce a uživatele poradny
Pravidla pro zachování anonymity 1.9.2021.pdf
Souhlas se zpracováním GDPR OSP 1.9.2021.pdf
Etický kodex pracovníků JCZPS o.p.s. k 1.9.2021.pdf
Garantovaná nabídka OSP PT od 1.7.2024.pdf
Hodnotící dotazník pro uživatele OSP PT od 1.7.2024.pdf
Informace pro zájemce a uživatele OSP PT od 1.7.2024.pdf
Popis realizace poskytování služby OSP PT od 1. 7. 2024.pdf
Smlouva o poskytování OSP PT od 1.7.2024.pdf
Vnitřní pravidla pro poskytování OSP PT od 1.7.2024.pdf
Příloha č. 2 Pravidla pro podávání stížností - od 19. 9. 2024 PT.pdf